fbpx
Main Header White

מהו מיתוג עסקי? ומדוע אתם פשוט חייבים אותו לעסק שלכם!

מיתוג עסקים הוא תהליך מגוון ומורכב, אבל לפני שנצלול לאיך הוא מתבצע, חשוב שתבינו מדוע הוא בעל חשיבות עליונה עבור העסק שלכם. 

אז נתחיל בשאלה פשוטה: אם העסק שלכם היה רכב, איזה סוג רכב הוא היה? רכב יוקרה אלגנטי ויקר, רכב קטן צעיר וחסכוני בצבעים מדליקים, או אולי מיניוואן משפחתי ובטיחותי?

נכון שפתאום, אתם מבינים את העסק שלכם והזהות שלו קצת יותר לעומק?

תהליך מיתוג עסקי, מתחיל בדיוק בנקודה הזו – מנסים להבין במדוייק מיהו העסק שלנו ומהי הזהות שלו.

 

אז מדוע אתם פשוט חייבים מיתוג עסקי?

תחשבו על זה כך – בתרבות השפע שבה אנו חיים, אתם מוצפים 24/7 בעסקים ומוצרים מכל תחום אפשרי. אז מה יגרום לכם לזכור מוצר או חברה מסויימים? או השאלה ההפוכה – מתי לא תשימו לב ולא תזכרו בכלל מוצר או עסק מסויים? התשובה לשתי השאלות, היא שאנחנו נשים לב קודם כל, לאותו עסק שיידע להתבלט ויהיה ייחודי ולא נשים לב לעסק שהוא אחד מיני רבים.

כלומר, המיתוג העסקי יוודא שהעסק שלכם זוכה לתדמית ייחודית, מושכת ומעניינת משלו.

לדוגמה: תחשבו על התדמית היוקרתית והמוצלחת של הרכבים של TESLA או מהצד השני של הסקאלה, המיתוג העממי והמוצלח של "רמי לוי" כסופר הזול ביותר במדינה.

אותו תפקיד יש גם למיתוג העסק שלכם – למשוך אליכם לקוחות ולשבת אצלם חזק בתודעה.

אוקיי אז עכשיו הגענו לאיך.

 

איך מתבצע תהליך עיצוב ומיתוג עסקים בדיגיטל ובדפוס (פרינט)?

אז קודם כל, אני ממליץ לפנות לסוכנות מיתוג מקצועית שתטפל לכם במיתוג.

סוכנות טובה תדאג לבצע את השלבים הבאים, שהם פשוט הכרחיים למיתוג עסקי:

 

  1. ביצוע אפיון מדוייק של העסק:
    לדוגמה מיהו קהל היעד, מיהם המתחרים, מהם היתרונות של העסק בהשוואה למתחרים, באיזה שוק הוא פועל ומהי הזהות של העסק והסיפור האישי שלו.

 

  1. בניית אסטרטגיה מיתוגית:
    אחרי שענינו על השאלות בסעיף הקודם, נבנה אסטרטגיה וטקטיקה שישקפו את העסק בסממנים ויזואליים ומילוליים.

כאן חשוב גם להבין, איפה הלקוח פוגש את המוצר של העסק: האם בדיגיטל? ואז חייבים לדוגמה לחשוב על עיצוב עמוד פייסבוק/ אינסטגרם. או אולי בעיתונות ובשלטי חוצות? ואז צריכים לחשוב גם על עיצוב פרסומים לדפוס (פרינט). זה דורש תכנון מקדים, מרמת המסרים שאנו רוצים להעביר ועד לרמת הפונטים – למשל אלו שמותאמים לקריאה בעיתון, פחות מזמינים ונוחים לקריאה על מסך המחשב או הסלולרי ולהיפך.

 

  1. יצירת עיצוב ייחודי למותג:

בהתבסס על שלב 1,2: מתחילים בעיצוב לוגו, שבהתאם אליו בונים שפה גרפית אחידה של המותג בכל החומרים השיווקיים, כך שיהיה קל לזהות אותו גם בדיגיטל וגם בפרינט. סוכנות מקצועית, תדאג לייצר עבורכם תוצרים מגוונים שידברו בשפת מותג אחידה וישדרו מקצועיות, לרבות: ספר מותג, עיצוב לעמודים עסקיים ברשתות החברתיות, עיצוב אתר האינטרנט של העסק, דפי נחיתה, סלוגן שילווה את העסק, כרטיסי ביקור וחתימות למייל.

  1. ניהול המותג:
    זו סיבה נוספת לעבוד עם מומחים בתחום. מכיוון שסוכנות מקצועית תלווה אתכם לאורך זמן ותסייע לכם לשמר את המיתוג העסקי שהיא יצרה, זאת באמצעות תחזוקה שוטפת, שיווק ופרסום נכונים. הסוכנות תדאג להכנת פרסום באופן שוטף, לנראות אחידה ומקצועית, ותעניק לכם את החופש להתפנות לניהול העסק שלכם.

 

שתף פוסט זה

הרשמו לניוזלטור שלנו

קבלו עידכונים ומאמרים שתוכלו להמשיך ללמוד

מאמרים בנושא

השאירו פרטים

והצוות שלנו יחזור אליכם בהקדם!

פנייתך התקבלה בהצלחה!