fbpx
Main Header White

איזה סוג פרסום דיגיטלי מתאים לעסק שלי?

אז מה אתם עושים כשאתם קמים בבוקר?

בודקים את הסלולרי, לראות שלא פספסתם משהו חשוב במהלך הלילה, נכון? כל אחד והשגרה שלו. ייתכן שתיכנסו לרשתות החברתיות, לאתרי החדשות, לווטסאפ או תחזירו מייל חשוב. כולנו נוכחים ברשת במהלך היום ולכן עסק שרוצה לגייס לקוחות חדשים, פשוט חייב לפרסם אונליין.

הבעיה היא היכן להתחיל? האם כדאי לכם להתמקד בקמפיינים בגוגל? או לפנות לפרסום ושיווק ברשתות החברתיות?

 

אילו סוגים של פרסום דיגיטלי קיימים ובאיזה מהם כדאי לי לבחור?

נקודת המוצא היא, שסוג הפרסום שנבחר חייב להתאים לסוג העסק. אחרת נשקיע זמן רב וכסף, בסוג פרסום שלא יניב לנו תוצאות.

בדיוק בשביל זה אנחנו כאן, מיד נפרט את סוגי הפרסום העיקריים שעומדים לרשותכם וכיצד תוכלו לדעת אם הם מתאימים לסוג העסק שלכם.

 

  1. קמפיינים ממומנים במנוע החיפוש של גוגל:

זהו ללא ספק, סוג הפרסום המוכר והפופולרי ביותר, שמניב תוצאות מיידיות בהשוואה לקידום אורגני בגוגל, שפועל יותר לטווח הארוך.
באמצעותו, תוכלו ליצור מודעות טקסט לפי תקציב מוגדר ולשלם על מילות מפתח שאתם בוחרים.
כלומר, גולשים שחיפשו את הביטויים שהגדרתם, תוצג להם המודעה בהתאם.

לאיזה סוג עסק זה מתאים?
לעסק שמעוניין להגיע ללקוח, ברגע שהוא מחפש בגוגל את מילת המפתח עם השירות או המוצר. לדוגמה טכנאי מזגנים. מי שמחפש כרגע טכנאי מזגנים בגוגל, ירצה שאיש המקצוע יגיע אליו במהירות האפשרית ורצוי היום, בגלל בעיה דחופה. סוג פרסום זה, מתאים גם לבעלי מקצועות חופשיים: כמו עורכי דין, סוכני ביטוח, סוכני נדל"ן וסוכני נסיעות.

 

  1. קמפיין פרסום ויזואלי ב- GDN (Google Display Network):

תוכלו לפרסם בגוגל גם מודעות תמונה, מודעות וידאו ומודעות מדיה עשירה. המודעות האלו שונות בדרך ההופעה שלהן מהמודעות במנוע החיפוש שפורטו בסעיף אחד. רשת המדיה של גוגל, כוללת מיליוני אתרי שותפים וכמובן את Gmail ו-YouTube . ה- GDN יודעת למקם את המודעות שפרסמתם בסמוך לתכנים הרלוונטיים ביותר באתרים ברשת.

לדוגמה: אם אתם מפרסמים ביטוח נסיעות לחו"ל, ייתכן שהמודעה תופיע באופן אוטומטי בבלוג תיירות למשל. בנוסף, תוכלו להציג מודעות רימרקטינג ללקוחות שכבר ביקרו באתר שלכם.

לאיזה סוג עסק זה מתאים?
לעסק שמעוניין בעיקר לייצר מוּדָעוּת למותג שלו, על ידי חשיפה מקסימלית לקהל יעד רחב או עם תחומי עניין ספציפיים.

 

  1. פרסום ממומן במדיה חברתית:

לאיזה סוג עסק זה מתאים?

לעסק עם מוצר או שירות שלא מחפשים אותו תמיד באופן אקטיבי. כזה שלא חייבים לקבל אותו ברגע זה. לדוגמה: שירות לסידור ארונות בבית או סלון כלות.

במילים אחרות בגוגל הלקוח מחפש אתכם, וברשתות החברתיות אתם מחפשים את הלקוח.
ככלל, ברשתות החברתיות המטרה היא להגדיל את החשיפה של המותג ולעודד מעורבות לקוחות.

מומלץ כמובן, לבחור את הרשת החברתית המתאימה ביותר לעסק שלכם, כדי שתהיה אפקטיבית מבחינת פרסום:

    • פייסבוק: הרשת החברתית הגדולה ביותר, עם מעל לשני מיליארד משתמשים, טווח גילאים רחב, פיצ'רים מתקדמים ובעלת מידע רב על המשתמשים והעדפותיהם.

    • אינסטגרם: שייכת לפייסבוק ומקושרת אליה ישירות, פונה בעיקר לגילאי 18-35 וחזקה מאוד בקרב נשים ונערות, בעיקר בתחומי אוכל ואופנה. חשוב לקחת בחשבון, שרוב ההתנהלות באינסטגרם היא ויזואלית ולא טקסטואלית.

    • יוטיוב: מתאימה בעיקר לעסקים שיכולים ליצור סרטונים לקידום המותג שלהם. אחד היתרונות של יוטיוב היא רמת מעורבות גבוהה מאוד עם הפרסומות.

    • לינקדאין: פתרון מעולה לעסק שרוצה לפרסם B2B, להגיע לקהל של אנשים בעלי הכנסה גבוהה ולשווק בצורה מאוד ממוקדת, לדוגמה: לפרסם למנכ"לים של חברות עם מעל 400 עובדים.

    • טיק טוק: כאן תוכלו לפרסם באמצעות סרטון קצר, שיופיע לפני הסרטונים שמעלים הגולשים. חשוב לקחת בחשבון, שמרבית הקהל בטיק טוק הוא קהל צעיר: כשליש מהם בני נוער והשאר לרוב יהיו בגילאי 18 עד 35. לכן, הוא מתאים בעיקר לעסקים עם שירותים/מוצרים שפונים לגולשים צעירים בגילאים אלו.

שתף פוסט זה

הרשמו לניוזלטור שלנו

קבלו עידכונים ומאמרים שתוכלו להמשיך ללמוד

מאמרים בנושא

השאירו פרטים

והצוות שלנו יחזור אליכם בהקדם!

פנייתך התקבלה בהצלחה!