fbpx
Main Header White

הקמתי אתר חדש לעסק, אבל איך אני מקדם אותו בגוגל?

תגידו לי אם זה נשמע לכם מוכר? הקמתם אתר מדהים, אבל אתם פשוט לא מצליחים למשוך אליו לקוחות. אל דאגה אתם לא לבד!

רובנו יודעים להשתמש בגוגל, לעומת זאת, רובנו לא ממש יודעים איך הוא פועל.

בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. אבל לפני שנסביר כיצד מומלץ לכם לקדם את האתר שלכם בגוגל, בואו נבין איך מנוע החיפוש של גוגל עובד.

 

אז מה קורה שם מאחורי הקלעים בגוגל?

גוגל אמנם נקרא מנוע חיפוש, אבל כשאתם מקלידים מילת חיפוש, הוא לא מחפש באותו הרגע בכל רחבי הרשת. מה שקורה בפועל, הוא שגוגל סורק בזמנו החופשי את האינטרנט ויוצר אינדקס. בתוך האינדקס, גוגל מארגן את התוצאות לפי הסדר שלו שמבוסס על מאות פרמטרים.

ואז כאשר אתם מחפשים משהו בגוגל, אתם למעשה מחפשים רק בתוך האינדקס שגוגל הכין, לא באינטרנט כולו. לכן לא מספיק להקים אתר, אלא חייבים לקדם אותו בגוגל!

 

אז איך אני מקדם את האתר שלי בגוגל?

ישנן שתי שיטות קידום ששולטות היום באינטרנט, קידום אורגני בגוגל וקידום ממומן בגוגל. מטרת העל של שתי השיטות היא שיפור אחוז ההמרה.  מהי המרה? מדובר בפעולה שנעשית ע"י הגולש בהתאם לסוג האתר: רכישה אונליין באתר, או השארת פרטי לקוח (ליד).

 

איך זה נראה בפועל בתוצאות החיפוש?

למודעות הממומנות יהיה כיתוב של "מודעה" ליד התוצאה כך:

(בד"כ 4 התוצאות הראשונות ו3 האחרונות שיופיעו ע"פ מילות החיפוש).

 

הקמתי אתר חדש לעסק, אבל איך אני מקדם אותו בגוגל?


לעומת תוצאת חיפוש אורגנית שתופיע כך:

הקמתי אתר חדש לעסק, אבל איך אני מקדם אותו בגוגל?

אז מה זה קידום ממומן בגוגל?

קידום ממומן נקרא בשפה המקצועית PPC – Pay Per Click ובאמצעותו האתר שלכם יכול להופיע בראש תוצאות החיפוש, באופן כמעט מיידי (דיסקליימר: רק אם עושים את זה נכון וכמובן בהתאם לתקציב שלכם).

לגוגל יש כלי שנקרא Google Ads , באמצעותו תוכלו ליצור ולנהל מודעות ממומנות בהתאם לתקציב שאתם מגדירים ולשלם על מילות מפתח שאתם בוחרים (קידום באמצעות קמפיינים של מילות מפתח). כלומר, כאשר גולשים מחפשים בגוגל את המילים ששילמתם עליהם ו/או הביטויים שהגדרתם, תופיע המודעה של האתר שלכם בתוצאות הראשונות ותשלמו לגוגל על כל קליק של גולש על המודעה.

 

איך אני מבצע קידום אורגני בגוגל?

להבדיל מקידום ממומן שנותן תוצאות מיידיות יחסית, קידום אורגני הוא כבר ריצה למרחקים ארוכים. השם המקצועי שלו הוא SEO – Search Engine Optimization  ומטרתו היא לקדם את האתר שלכם לתוצאות המובילות בגוגל שאינן בתשלום (כלומר שיופיע בעמוד הראשון של התוצאות), כשמחפשים מילות מפתח מובילות בתחום שלכם.

איך עושים זאת? מדובר במגוון של פעולות שיש לבצע בתוך האתר שלכם ומחוצה לו. קידום מסוג זה, יכול לקחת חצי שנה ומעלה עד שיניב תוצאות.

על קצה המזלג אלו הפעולות הנדרשות:

  1. ביצוע מחקר מילות מפתח:
    בכדי לגלות מהן מילות החיפוש הכי פופולריות שכדאי להתמקד בהן. לגוגל יש כלי מעולה באמצעותו תוכלו לגלות את מילות המפתח המבוקשות: כלי לתכנון מילות מפתח של גוגל.


  2. התאמת האתר שלכם לדרישות גוגל:
    • כתיבת מאמרים ותוכן איכותי באתר, תוך שילוב מילות המפתח מהסעיף הראשון.
    • שיפורים טכניים: לדוגמה שיפור מהירות טעינת האתר והתאמתו לכל סוגי המסכים כולל רספונסיביות לטלפונים ניידים.

 

  1. פעולות חשובות מחוץ לאתר:

מומלץ לפרסם מאמרים באתרים חיצוניים המקשרים לאתר שלכם, להירשם לאינדקס שמרכז בעלי מקצוע בתחום שלכם ולהקים פרופילים עסקיים ברשתות החברתיות.

 

אז אורגני או ממומן? במה לבחור?

ככלל, מומלץ לשלב בין קידום אורגני וקידום ממומן. אמנם קידום ממומן משיג לקוחות בטווח הקצר, אך קידום אורגני משתלם לטווח הארוך, ויבטיח שלא תהיו תלויים בתשלום תמידי לגוגל, כדי להופיע בראש תוצאות החיפוש.

 

שתף פוסט זה

הרשמו לניוזלטור שלנו

קבלו עידכונים ומאמרים שתוכלו להמשיך ללמוד

מאמרים בנושא

השאירו פרטים

והצוות שלנו יחזור אליכם בהקדם!

פנייתך התקבלה בהצלחה!