fbpx
Main Header White

איך לבחור את הצבעים האידיאלים למיתוג העסק שלך?

מיתוג העסק שלכם הוא אחד המהלכים החשובים ביותר שתידרשו לעשות. חלק משמעותי ובלתי נפרד ממיתוג עסקים, הוא לבחור את הצבעים הנכונים עבור העסק והמוצר שלכם.

 

אז איך אדע איזה צבע הכי מתאים לרוח המותג שלי וקהל היעד?

קודם כל, עלינו לנתח לעומק את העסק, המוצר וקהל היעד שלכם. באמצעות המסקנות שנסיק, נוכל לבחור פלטת צבעים מתאימה. הצבעים משפיעים על הצרכנים ועל איך הם קולטים את האישיות של המותג שלכם. לכן, חשוב להקפיד שהצבעים ואסטרטגיית המיתוג, יתאימו לאופי המותג מצד אחד וימשכו את קהל היעד מהצד השני.

תחשבו לדוגמה על סוכנות ביטוח, שממתגת את עצמה בצבעים שמחים שמשדרים אופי צעיר, מגניב ושובב. אך כשמגיעים לפגישה בסוכנות הביטוח, נכנסים לסוכנות אפורה, משמימה ומבוגרת. הלקוחות יזהו מהר מאוד, שצבעי המותג לא משקפים את העסק וזה אף עלול להסתיים בנזק תדמיתי.

אז איפה מתחילים?

אם אתם מסתבכים קצת ולא בטוחים היכן להתחיל, הנה תרגיל קצר:

נסו לדמיין איך היה נראה העסק או המוצר שלכם, אם הוא היה בן אדם. האם העסק שלכם הוא גולש צעיר עם תלתלים בלונדינים, בחליפת צלילה בצבע ירוק זוהר? או אולי אישה מטופחת עם תספורת מתוקתקת ולבוש אלגנטי, בשנות ה-50 לחייה?

יש גם אתר ממש מדליק שתוכלו להיעזר בו: http://colormind.io/image/

כל מה שאתם צריכים לעשות, הוא לאסוף מספר תמונות, שממש מזכירות לכם את העסק שלכם או המוצר, ממאגרי תמונות חינמיים אונליין. לאחר מכן, העלו את התמונה לאתר, ומיד תקבלו את פלטת הצבעים שהאתר שלף מהתמונה. זו דרך מעולה, להצית את הדמיון בתור התחלה.

כך זה נראה באתר>> 

פסיכולוגיית הצבעים – משמעות הצבעים הפופולריים ביותר, במיתוג עסקי!

לפני שאתם מתחילים בעיצוב הלוגו או חושבים על אסטרטגיית מיתוג, חשוב שתכירו את משמעויות הצבעים והשפעתם על התודעה שלנו. מדובר על תחום שנחקר מזה שנים בכלכלה צרכנית והתנהגותית ויש לו חלק בלתי נפרד בעיצוב ומיתוג עסקים, וכמובן על איך שהלקוח תופס את העסק שלכם.

 

  1. אדום – צבע שנועד לתפוס את תשומת הלב שלנו. משדר כוח, תשוקה, אנרגיה, סכנה. זה לא במקרה, שמשתמשים בו במיתוג בדיגיטל, עבור כפתורים של הנעה לפעולה כמו "קנה עכשיו".

 

  1. כחול – משדר בעינינו ביטחון, אחריות, אמינות, נאמנות ורוגע. לכן, חברות הביטוח ורשויות אכיפת החוק מעדיפות אותו.

 

  1. ירוק – מסמל רעננות, בריאות, טבע וגם מתקשר לצמיחה ועושר. זו הסיבה, שעושים בו שימוש רב במותגים הקשורים למזון אורגני, בריאות וכושר, והשקעות ופיננסים.

 

  1. כתום – מעורר בנו תחושת אנרגיה, שובב, יצירתי וחדשני. הוא פופולרי בעסקי המסעדנות וגם בגלל האנרגטיות הרבה שלו, במיתוג בענפי ספורט שונים.

 

  1. צהוב – מעורר אצל כולנו תחושות אושר, אופטימיות, שמחה והתרגשות. משתמשים בו הרבה בשילוט בעמדות מכירה, מפני שהעין שלנו מבחינה בו לפני כל צבע אחר.

 

  1. ורוד – מסמל עבור רובנו רוך, נשיות ויצירתיות. לכן, נוכל למצוא הרבה ורוד במותגים של צעצועים או מותגים אופנתיים לבנות ונשים (שאינם יוקרתיים).

 

  1. לבן – מייצג פשטות, תמימות וגם סטריליות וניקיון. לכן הוא שימושי בין השאר, במוצרי תינוקות ובריאות.

 

  1. שחור – מסמל תחכום ואלגנטיות, מסתורין, יוקרה וסמכות. לכן, הוא עובד מצוין במוצרי יוקרה, בפרט בתחום האופנה.

 

עכשיו לאחר שקיבלתם טעימה ראשונית, מומלץ להיעזר בחברת מיתוג מקצועית, שתדע כיצד לתרגם את המותג שלכם לסימנים ויזואליים, שידברו גם אל הלקוחות.

כדי לקבל טיפים ומידע נוסף, דברו איתנו! נשמח לייעץ ולעזור.

 

 

 

שתף פוסט זה

הרשמו לניוזלטור שלנו

קבלו עידכונים ומאמרים שתוכלו להמשיך ללמוד

מאמרים בנושא

השאירו פרטים

והצוות שלנו יחזור אליכם בהקדם!

פנייתך התקבלה בהצלחה!