fbpx
Main Header White

מהירות של אתר? עד כמה זה כבר קריטי? ממה זה מושפע?

מכירים את התחושה המתסכלת של לעמוד בתור ארוך שלא זז? או לשבת ברכב בפקק תנועה ענקי שלא נראה שיסתיים בקרוב? אז בדיוק ככה מרגישים גולשים, כשהם נכנסים לאתר איטי. מחקרים שערכו בנושא, העלו ממצאים שתומכים בכך שככל שמהירות האתר שלכם נמוכה יותר, כך יפחת זמן הגלישה הממוצע של לקוח בתוך האתר.

לדוגמה, על פי המחקרים:

  • אם זמן טעינת האתר שלכם = 2 שניות בממוצע, אחוז הנטישה של גולשים את האתר (Bounce Rate) יהיה נמוך יחסית 6%.
  • אם זמן טעינת האתר שלכם = 3 שניות בממוצע, אחוז הנטישה של גולשים את האתר (Bounce Rate) יעלה ל- 13%.

 

ושימו לב לנתון המשמעותי הזה:

  • אם זמן טעינת האתר שלכם = 7 שניות בממוצע, אחוז הנטישה של גולשים את האתר (Bounce Rate) יעלה כבר ל- 32%.

 

חשוב לקחת בחשבון שמהירות נמוכה של האתר שלנו, לא רק תרחיק ממנו גולשים, אלא גם תשפיע על מדדי ההצלחה של האתר. מיד נסביר.

 

מדוע בעצם חשוב שתשפרו את מהירות האתר שלכם?

אלו שלושה מהפרמטרים הכי חשובים, שמודדים הצלחה של אתרים. מיד נציג איך מהירות אתר נמוכה, עלולה להשפיע לרעה על כל אחד מהם:

א. המרה (Conversion)

המרה, היא הפעולה שאתם רוצים שהגולשים יבצעו באתר שלכם: לרכוש מוצר, להשאיר פרטים, להירשם לקורס או כל מטרה אחרת שהגדרתם. ככל שהאתר שלכם ייטען מהר יותר, כך תיהנו משיעור המרה גבוה יותר. על פי מחקרים, האטה של שנייה אחת במהירות טעינת האתר, תגרור ירידה של 7% בשיעור ההמרה שלו.

ב. נראות (Visibility)

נראות מתייחסת למידת החשיפה של האתר שלכם, בתוצאות מנוע החיפוש של גוגל, כאשר גולשים מחפשים מילות מפתח שקשורות אליו. כלומר, כמה פעמים האתר מופיע בפועל ובאיזה מיקום, בתוך העמוד הראשון של תוצאות החיפוש. אם מהירות טעינת האתר שלכם נמוכה, זה עלול להשפיע לרעה על הקידום האורגני של האתר בגוגל. זאת מכיוון שמהירות האתר, היא אחד הפרמטרים שמשפיעים על הציון והדירוג, שגוגל נותן לאתרים.

ג. שמישות (Usability)

בשמישות האתר שלכם, אנו מתכוונים לכמה קל לגולשים לבצע את הפעולה שעבורה הם נכנסו לאתר. לדוגמה, אם קל להם לרכוש מוצר, לקרוא מאמרים או למצוא מידע באתר. אם לאתר שלכם או לעמוד באתר שלכם, לוקח הרבה זמן לעלות, זה ישפיע ישירות על חוויית הגולש ועל שביעות הרצון שלו.

אוקיי אז הבנו שמהירות האתר חשובה מאוד, אבל איך משפרים אותה בפועל? מיד נפרט.

12 טכניקות ופעולות אקטיביות, לאופטימיזציה של אתר ושיפור מהירות הגלישה:

 

  1. השתמשו ברשת אספקת תוכן (CDN)

CDN (Content Delivery Network) היא רשת שבאמצעותה, נשמרים שכפולים רבים של האתר שלכם, בשרתים שמפוזרים בכל מיני מיקומים בעולם.  כתוצאה מכך מהירות האתר עולה משמעותית, מכיוון שגולשים מקבלים את המידע, מהשרת שנמצא במיקום הכי קרוב אליהם.

  1. העבירו את האתר לשרת אחסון טוב יותר

ישנם שלושה סוגי שרתי אחסון שחשוב שתכירו:

שרת אחסון שיתופי: הסוג הזול והפופולרי ביותר. בדרך זו, אתם בעצם חולקים שרת ואחסון עם אתרים נוספים. החיסרון הוא, שהשותפים האחרים עלולים להאט את מהירות השרת.

שרת אחסון וירטואלי VPS: סוג שרת זה, מהיר יותר משרת שיתופי אך גם יקר יותר. באמצעות אחסון בענן, שרת זה "מחקה" שרת פרטי, והוא מעולה עבור מי שזקוק לשרת ייעודי פרטי, אבל לא יכול לעמוד בעלויות הגבוהות.

שרת אחסון מיועד (שרת פרטי): מדובר באופציה היקרה ביותר, שתאפשר לכם שימוש בלעדי בכל משאבי השרת: רוחב פס, זיכרון, מעבד ונפח.

לא בטוחים איזה סוג אחסון מתאים לכם? קהל הלקוחות שלנו, נהנה מאחסון פרטי על גבי השרת המהיר של אטנשיין קריאייטיב.

  1. הקטינו את גודל התמונות באתר

חשוב לדאוג לכיווץ התמונות באתר למינימום האפשרי, בכדי לשפר את מהירות טעינת האתר. ישנם כלים רבים שיעשו את העבודה, מבלי לפגוע באיכות התמונות. לדוגמה:  ImageOptimJPEGminiKraken.

  1. השתמשו במשאבים בצורה חכמה

בעת בניית האתר, חשוב לוודא שמשתמשים רק במשאבים שחייבים במקומות הנדרשים, ושמבצעים עדכונים בזמן. באמצעות בדיקות מהירות, תוכלו לגלות אילו משאבים או תוספים מאטים את האתר או ברמת העמוד. המטרה היא, לתעדף אילו אלמנטים יוצגו תחילה וקריטיים לטעינה של האתר, ובכך לשפר את מהירות טעינתו. 

  1. צמצמו את מספר קבצי ה-CSS וה- JavaScript

גולשים שנכנסים לאתר שלכם, מבצעים פעולה שמכונה בשפה המקצועית "בקשה" מן השרת, כדי שיוצגו להם תמונות, תוכן ופונטים. ככל שהשרת מקבל יותר בקשות, כך מהירותו פוחתת. ניתן להפחית את מספר הבקשות, באמצעות צמצום הכמות של קבצי ה- CSS וה- .JavaScript

  1. אפשרו זיכרון מטמון (Cache)

זיכרון מטמון מאפשר לדפים באתר שלכם, להישמר בדפדפן של הגולשים. כך שכאשר הם מבקרים בשנית באתר, הדפדפן לא צריך לשלוח שוב בקשה לשרת ויכול לטעון את האתר במהירות גבוהה יותר.

  1. הטמיעו דחיסת נתונים באמצעותGZIP

האתר שלכם ייטען מהר יותר, אם כל הקבצים שהדפדפן צריך לשלוף מהשרת, כדי להעלות את האתר, יהיו קטנים יותר. אחת הדרכים להקטין את הקבצים המאוחסנים בשרת, היא דחיסה באמצעות GZIP. זהו קובץ שמחליף זמנית מחרוזות קוד דומות, בקבצי הטקסט (בעיקר HTML ו-CSS) כדי להקטין את הקבצים.

  1. בצעו אופטימיזציה לבסיס הנתונים

האתר שלכם צובר במהלך הזמן הרבה קבצים שהוא לא צריך, שמעמיסים על בסיס הנתונים, תופסים נפח ומאיטים את מהירותו . מומלץ להשתמש בתוספים כמו WP-Optimize לאתרי וורדפרס, שינקו את בסיס הנתונים מתוכן מיותר, שהאתר לא זקוק לו.

  1. שפרו את מהירות האתר בזמן טעינת ה- Web Fonts

גופני web מאטים את זמן טעינת האתר שלכם, מפני שהדפדפן צריך לטעון אותם מהשרת, לפני שהוא יוכל להציג את התוכן לגולש. אחת הדרכים לטיפול בבעיה, היא לטעון את האתר במהירות עם גופן ברירת המחדל של הדפדפן, ולהחליף אותו בגופן של האתר, ברגע שטעינתו מהשרת תסתיים.

  1. בדקו האם יש לכם הפניות לעמודי שגיאה 404 באתר

כשגולשים מגיעים לעמודי שגיאה 404 באתר שלכם, זה פוגע בחוויית המשתמש שלהם, בדירוג של האתר בגוגל ומאט את האתר. מומלץ, לאתר שגיאות מסוג זה בהקדם ולמחוק את הלינקים שמפנים לעמודי השגיאה. לדוגמה, באמצעות כלים חיצוניים כגון  Redirected Plugin For WordPress.

  1. הפחיתו את מספר ההפניות 301, 302 באתר

הפניות אלו, מפנות גולשים מכתובת URL של דף ישן, לכתובת של דף חדש שמחליף אותו. מומלץ, לבצע רק הפניות הכרחיות, מפני שהן מאטות את האתר. תוכלו לאתר את כל ההפניות הקיימות, באמצעות כלים כמו Screaming Frog.

  1. השתמשו ב- Prefetching

ב- Prefetching , הכוונה לשיפור מהירות האתר, באמצעות טעינת תוכן או קישורים מראש.

לדוגמה, לדפדפן של כרום יש את היכולת "לנחש" מהם האתרים שתרצו להיכנס אליהם, בהתאם להיסטוריית הגלישה שלכם, והוא יטען אותם מראש עוד לפני שהחלטתם להיכנס אליהם.

שתף פוסט זה

הרשמו לניוזלטור שלנו

קבלו עידכונים ומאמרים שתוכלו להמשיך ללמוד

מאמרים בנושא

השאירו פרטים

והצוות שלנו יחזור אליכם בהקדם!

פנייתך התקבלה בהצלחה!