fbpx
Main Header White

כלי ניתוח אתרים והתנהגות גולשים ששווה להכיר!

אצל כל מי שאי פעם הקים או ניהל אתר אינטרנט, עולה אותה השאלה במוקדם או במאוחר: איך אני יודע מה עובד ומה לא עובד באתר שלי? הכוונה היא, למה גורם לגולשים להישאר באתר ולרכוש את המוצר או השירות שלנו? או לחלופין מה גורם להם לנטוש את האתר?

זו בדיוק הסיבה לכך, שכל מי שעוסק במכירת מוצרים אונליין או בגיוס לקוחות חדשים באמצעות האתר שלו, חייב להכיר לפחות כמה כלים לניתוח אתרים והתנהגויות גולשים. בלי הנתונים שכלים מסוג זה מספקים לנו, אנחנו פשוט "יורים באפילה".

אז היום נדבר על ארבעה כלים חשובים, שיסייעו לכם בשיפור האתר שלכם והרווחיות הכספית שלו.

 

גוגל אנליטיקס (Google Analytics)

קצת על גוגל אנליטיקס:

זהו הכלי הפופולרי ביותר בעולם, בכל הנוגע למעקב וניתוח פעילות גולשים באתרי אינטרנט.

הוא אוסף מידע על נתוני הגלישה באתר שלכם, מאפשר לצפות בדוחות ידידותיים למשתמש,

לנתח ולהסיק מסקנות איך לשפר את האתר שלכם.

 

אז מה אפשר לעשות עם גוגל אנליטיקס?

תוכלו לקבל כמות אדירה של נתונים, כולל:

  • כמה גולשים נכנסו לאתר שלכם בכל יום, כמה זמן הם שהו בו ומה המסלול שהם עברו בתוך האתר.

 

  • מהיכן הגיעו הגולשים לאתר שלכם. מחיפוש ממומן או אורגני בגוגל, מפייסבוק או כל מקור אחר.
    ובנוסף, אילו ביטויי מפתח הובילו אותם לשם.

 

  • פילוח הגולשים לפי מאפיינים כמו: גולש חדש או חוזר, שעה, יום בשבוע, מאיזו מדינה, גיל,
    גלישה מדסקטופ/ לפטופ/ טלפון נייד, סוג הדפדפן שעשו בו שימוש, סוג מערכת ההפעלה שלהם, מין הגולש, תחומי עניין ועוד.

 

  • מהי כמות ההמרות, לפי מה שהגדרתם בכלי וניתוחן. לדוגמה: כמה הצלחנו בגיוס לידים לפי תאריכים מסויימים?
    או כמה רכישות בוצעו? אם האתר שלנו הוא חנות מכירות Online.

 

תג מנג'ר (Tag Manager Google)

קצת על תג מנג'ר:

זהו כלי שלא מראה נתונים או מידע לגבי גולשים באתר, אלא משמש כמכשיר לאיסוף מידע והעברתו לכלי או פלטפורמה אחרים, כגון: גוגל אנליטיקס, גוגל אדס או פייסבוק.

 

איך זה עובד בפועל?

כדי למדוד או לבצע מעקב על פעולות שונות באתר שלנו, כלים חיצוניים כמו גוגל אנליטיקס זקוקים שנטמיע קוד בתוך האתר.
בעבר, היה צורך במתכנת בשביל להטמיע קודים מסוג זה. כיום, התג מנג'ר מאפשר לנו להטמיע באמצעותו מגוון של קודים באתר,
ללא מתכנת, עבור כלי מעקב ומדידה שונים והכל בפלטפורמה אחת.

 

אז איזה קודים נרצה להטמיע באתר?

עבור גוגל אדס ופייסבוק: כדי לעקוב אחרי הצלחת הפרסום הממומן בפלטפורמות האלו ולמדוד המרות שבוצעו באתר,
לאחר קליק על מודעה (המרה = רכישה באתר חנות או השארת פרטי לקוח).

עבור גוגל אנליטיקס: לדוגמה, כדי לעקוב אחרי פעולות ספציפיות כמו הקלקה על סרטונים באתר או על לחצנים של קריאה לפעולה באתר.

 

פייסבוק פיקסל (Facebook Pixel)

זהו קוד שמוטמע באתר שלכם ועוקב אחרי גולשים שהגיעו לאתר, מקמפיינים שהקמתם בפייסבוק.

באמצעותו, תוכלו לעקוב אחרי כמה המרות בוצעו באתר כתוצאה מהקמפיין של פייסבוק, ובנוסף תוכלו לפרסם בפייסבוק ישירות לאותו קהל, שכבר ביקר באתר שלכם.

 

הוטג'אר (HotJar)

זהו כלי מצויין, שמאפשר להקליט את פעולות הגולשים באתר שלכם.
אתם מקבלים סרטונים, של מה ביצע כל גולש באתר, ויכולים גם לצפות במפות חום,
שמראות לכם ויזואלית באמצעות כתמי צבע, איפה גולשים הקליקו הכי הרבה בתוך כל עמוד.

שתף פוסט זה

הרשמו לניוזלטור שלנו

קבלו עידכונים ומאמרים שתוכלו להמשיך ללמוד

מאמרים בנושא

השאירו פרטים

והצוות שלנו יחזור אליכם בהקדם!

פנייתך התקבלה בהצלחה!