fbpx
Main Header White

איך בוחרים סוכנות דיגיטל מנצחת?

אז מה עושה סוכנות דיגיטל?

לפני שנתחיל בחיפוש אחר סוכנות הדיגיטל האידיאלית עבורנו, חשוב קודם כל שנבין במה עוסקות סוכנויות דיגיטל. באופן כללי, ניתן לומר שכולן עוסקות בפרסום ופיתוח אתרים באינטרנט. אך כאשר נכנסים לעובי הקורה, מגלים שכל אחת מהן מציעה תמהיל שירותים אחר.

השירותים שמציעה סוכנות דיגיטל יכולים לכלול אחד או יותר מהבאים:

קידום ממומן ואורגני בגוגל, בניית אתר לעסק שלכם, פרסום ברשתות החברתיות וניהול עמודים עסקיים, שירותי תוכן לאתר ולרשתות החברתיות של העסק, פרסום כתבות יח"צ, מיתוג עסקי ועוד.

לכן, חשוב לפנות לסוכנות דיגיטל, רק לאחר שגיבשתם החלטה בקשר לאילו שירותים אתם זקוקים ומהי המטרה המרכזית שאתם מעוניינים להשיג בפעילות המשותפת. מיד נסביר.

מתי כדאי לכם לפנות לסוכנות דיגיטל?

מומלץ קודם כל להיות ממוקדים. לדוגמה: אם העסק שלכם מציע מוצר חדש לגמרי, אז גוגל הוא לא בהכרח המקום הכי טוב לפרסם בו. במקרים מסוימים, חייבים להביא את המוצר והעסק לידי בשלות, לפני שיהיה לכם כדאי לפנות לפרסום באינטרנט.

וגם אם העסק והמוצר שלכם כבר מגובשים, אתם חייבים הבנה בסיסית של מה אתם צריכים. לדוגמה: האם אתם זקוקים למיתוג או אולי רק מעוניינים להגדיל את התנועה של המבקרים לאתר שלכם.

מה חייבים לקחת בחשבון, כשבוחרים סוכנות דיגיטל לרוץ איתה למרחקים ארוכים?

  1. כימיה, כימיה, כימיה!

השיקול הראשון והחשוב ביותר הוא כימיה. הקשר שלכם עם סוכנות הדיגיטל, הוא ממש כמו כל מערכת יחסים. לדוגמה, אם נגיד הייתם מחפשים עכשיו, פסיכולוג, רופא, עורך דין, או אפילו בני זוג פוטנציאלים. כמובן שיש מגוון שיקולים מקצועיים ואחרים שהיו משפיעים על ההחלטה שלכם. אבל שיקול אחד הוא פשוט חובה! ואי אפשר להסתדר בלעדיו – כימיה. אתם חייבים למצוא מישהו שהוא "בראש שלכם", מבין אתכם ושקל לכם לתקשר איתו.

חשוב שתבקשו לפגוש את איש הקשר שיעבוד מולכם בשוטף, מפני שאיש המכירות שיעביר לכם את המצגת הראשונית, לא יהיה בהכרח זה שיעבוד אתכם בפועל.

  1. ניסיון ומקצוענות זה מעולה וחשוב, אבל האם הם רלוונטי עבורכם?

סוכנויות רבות יציגו לכם ניסיון מקצועי רב שנים. אבל מה שבאמת חשוב שתיקחו בחשבון, האם לסוכנות יש את הניסיון שאתם צריכים. לדוגמה: אם מצאתם סוכנות דיגיטל מדהימה, אבל היא מתמחה רק בפרסום ברשתות חברתיות, שלא רלוונטיות לתחום שלכם. או לדוגמה, אם יש לכם מרפאת שיניים בישראל, אבל רוב לקוחות הסוכנות הם מתחום ארכיטקטורה ונדל"ן בחו"ל.

 

  1. שקיפות זה הדיבור! חייבים לשמור על קשר ודיווח שוטפים

תזכרו ששקוף זה מעולה! בשקוף, הכוונה היא שמהרגע הראשון חייבת להיות שקיפות ביניכם לבין הסוכנות, מבחינת תאום ציפיות ותוצאות. אתם חייבים להיות מודעים להיכן הכסף שלכם מושקע, באילו פלטפורמות, מהי אסטרטגיית הפרסום, מהם השירותים שיספקו לכם, כמה תשלמו עבור כל אחד מהם, מול איזה איש קשר תעבדו בשוטף, ואילו דוחות ועדכונים תקבלו על בסיס חודשי. לדוגמה: דיווח שוטף על כמה לידים קיבלתם מקמפיין פרסום ממומן בגוגל, כמה השקעתם בקמפיין והאם אותם לידים היו "מבושלים", כלומר האם הם הסתיימו ברכישת השירות או המוצר.

 

  1. חייבים המלצות!

אל תסתפקו בפרוייקטים שמוצגים באתר הסוכנות. בקשו לשוחח באופן אישי עם לקוחות ותיקים של הסוכנות, ששייכים לתחום שלכם, כדי לקבל חוות דעת אמיתית על הסוכנות וקשרי הלקוחות שלה.

 

נשמח לספר לכם גם על סוכנות הדיגיטל שלנו! דברו איתנו >>

 

 

 

 

שתף פוסט זה

הרשמו לניוזלטור שלנו

קבלו עידכונים ומאמרים שתוכלו להמשיך ללמוד

מאמרים בנושא

השאירו פרטים

והצוות שלנו יחזור אליכם בהקדם!

פנייתך התקבלה בהצלחה!