fbpx
Main Header White

חמש הטעויות הכי נפוצות שבעלי עסקים עושים ברשתות החברתיות

אז למה כדאי לי להשקיע ברשתות החברתיות?

פרסום במדיה החברתית הוא בגדר חובה לכל עסק בעידן הפוסט-קורונה. כיום, כל עסק קטן כגדול, חייב להשקיע בפרסום ושיווק בדיגיטל , כדי לייצר עבור לקוחותיו חווית אונליין מקיפה ומרתקת. שיווק ברשתות החברתיות משתלם ובגדול! הוא יסייע לכם לשפר את הקידום האורגני בגוגל, יחשוף את העסק שלכם ללקוחות חדשים ויאפשר לכם לשרת בצורה טובה יותר, את הלקוחות הקיימים.

מאילו טעויות כדאי לי להימנע בפייסבוק?

טעות 1: שגר ושכח! הדף העסקי שלכם לא ייצוגי

נניח שזה עתה פתחתם בוטיק אופנה. דאגתם לשכור חנות וציידתם אותה במיטב האופנה העכשווית. אבל אז החלטתם לחסוך על חלון הראווה, והשארתם אותו ריק. לא הגיוני בעליל, נכון?

אז אותו הגיון בדיוק, תקף בעמוד העסקי שלכם בפייסבוק. חשוב שהעמוד שלכם יהיה ייצוגי מבחינה ויזואלית, ושתקפידו להשתמש בתמונות וגרפיקות איכותיות ומקצועיות.

בנוסף, תשקיעו בתיאור "אודות העסק שלכם", ככל שהוא יהיה יותר שנון, מעניין ואינפורמטיבי, כך גדל הסיכוי שהגולשים שנחשפים לעסק שלכם, באמצעות פרסום ממומן בפייסבוק ונכנסים לעמוד שלכם, ירצו לעקוב אחריכם ואחרי התוכן שאתם יוצרים.  

טעות 2: שגר ושכח! הדף העסקי שלכם לא מתוחזק

אם פתחתם עמוד עסקי, חשוב שתמשיכו לתחזק אותו בשוטף. אם הפוסט האחרון שלכם, היה לפני שנה כשפתחתם את העמוד, זה יכול לפגוע בעסק שלכם! עמוד שאינו מתוחזק, הוא שווה ערך לעמוד שלא קיים בעיני הלקוח. לכן, חשוב להקפיד לתכנן מראש אילו תכנים תעלו ומתי, כך שהם תמיד יהיו עדכניים.

טעות 3: המספר אליו הגעת איננו מחובר – אתם מתעלמים מפניות הגולשים

ניקח לדוגמה, רשת כלל ארצית שמריצה קמפיין בפייסבוק, למכירת בדיקות קורונה ביתיות במחיר מוזל ובמשלוח עד הבית. הקמפיין נוחל הצלחה רבה, אך מותיר אחריו המון זועם, שלא קיבל את המשלוח גם לאחר מספר שבועות או שלא קיבל אותו כלל. רבים מתלוננים על כך בעמוד העסקי של הרשת, אך אין מענה. חשוב שתזכרו, שדף עסקי בפייסבוק הוא אמצעי תקשורת לכל דבר. אם אתם כעסק, מתעלמים מתגובות הגולשים, או מפניות חשובות כמו אלו שתוארו בדוגמה, אתם משדרים ללקוחות שלא אכפת לכם מהם, שאתם כעסק לא סופרים אותם. לכן, חשוב לתת תשובות לפניות ושאלות מלקוחות, ובמהירות האפשרית. חוויית השירות היא זו שקובעת אם הם יחזרו. השתדלו גם להעביר את השיחה עם לקוח זועם לפרטי או לטלפון, כדי לנסות לפתור את הבעיה מבלי שהשיחה תהיה חשופה לעיני כלל הגולשים.

טעות 4: פרסומים לפי מצב הרוח ללא תוכנית שיווקית

טעות נפוצה נוספת בקרב עסקים, היא להעלות פרסומים לעמוד באופן רנדומלי, ללא תוכנית שיווקית סדורה. הלקוחות מחפשים משהו בעל ערך בעמוד שלכם. אם תעלו פוסטים שעיקר מטרתם היא מכירות נקודתיות, בטוח תאבדו חלק מהקהל שלכם, מפני שאתם מפספסים את המטרה העיקרית של הפלטפורמה – טיפוח מערכת יחסים ונאמנות של הלקוחות למותג שלכם. לכן, אתם חייבים ליצור תוכנית שיווקית ממוקדת, לשיפור וחיזוק הקשר עם הלקוחות לצד המכירה, ולתכנן כל פרסום ומהלך, במטרה להשיג את מטרות התוכנית.

טעות 5: בניית קהל גדול, אבל מהאנשים הלא נכונים

המון עוקבים ולייקים לעמוד זה מעולה! אבל חייבים להקפיד לגייס קהל בצורה מדויקת, בין השאר באמצעות קמפיינים ממוקדים וכתיבת מאמרים ותוכן רלוונטיים לשיתוף בעמוד. אחרת, תראו מעורבות והיענות נמוכים מאוד של הקהל.

 

אז איפה מתחילים? דברו איתנו נשמח לייעץ ולעזור!

שתף פוסט זה

הרשמו לניוזלטור שלנו

קבלו עידכונים ומאמרים שתוכלו להמשיך ללמוד

מאמרים בנושא

השאירו פרטים

והצוות שלנו יחזור אליכם בהקדם!

פנייתך התקבלה בהצלחה!